Από τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου 2014 θα τεθούν σε ισχύ οι τιμές των νέων εισιτηρίων και καρτών στις Συγκοινωνίες Αθηνών. Η ανανέωση των μηνιαίων καρτών για το μήνα Σεπτέμβριο θα διαρκέσει από την Πέμπτη 28 Αυγούστου έως και τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου. Τα ενιαία εισιτήρια καθώς και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών θα ισχύουν τελικά και στο αστικό τμήμα του Προαστιακού, αφού ο ΟΑΣΑ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησαν για τη συνέχιση της συνεργασίας τους, τουλάχιστον μέχρι την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όσον αφορά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, οι αλλαγές έχουν ως εξής:

 

  • Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών θα έχει αξία 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), και θα ισχύει για απεριόριστες μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα: Λεωφορεία (πλην γραμμών Αεροδρομίου και Χ80), Τρόλεϊ, Μετρό (έως Κορωπί), και Προαστιακός (στα τμήματα Πειραιάς – ΣΚΑ και Κορωπί – Μαγούλα). Παράλληλα, καταργείται η μηνιαία κάρτα για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.
  • Κυκλοφορούν, για πρώτη φορά, κάρτες απεριορίστων διαδρομών τρίμηνης και εξάμηνης διάρκειας. Η κάρτα τρίμηνης διάρκειας κοστίζει 85 ευρώ (μειωμένη 43 ευρώ), και η κάρτα εξάμηνης διάρκειας κοστίζει 165 ευρώ (μειωμένη 83 ευρώ).
  • Η τιμή της ετήσιας κάρτας διαμορφώνεται στα 320 ευρώ. (29% φθηνότερα από την προηγούμενη τιμή των 450 ευρώ). Κυκλοφορεί επίσης -για πρώτη φορά- μειωμένη ετήσια κάρτα αξίας 160 ευρώ.
  • Η τιμή της μηνιαίας κάρτας Αεροδρομίου, που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα του ΟΑΣΑ, και για το Αεροδρόμιο, μειώνεται από 140 σε 45 ευρώ (και μειωμένη 23 ευρώ).
  • Τέλος, η ετήσια κάρτα Αεροδρομίου μειώνεται από 1000 ευρώ σε 450 ευρώ (και μειωμένη 225 ευρώ).

Όσον αφορά τα εισιτήρια, από την 1η Σεπτεμβρίου ισχύουν τα εξής:

 

  • Κυκλοφορούν νέα ενιαία εισιτήρια για μετακινήσεις σε όλα μέσα αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ) και διάρκειας 70 λεπτών. Το εισιτήριο ακυρώνεται μόνο μία φορά με την έναρξη της διαδρομής. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2014 δεν θα υπάρχει η δυνατότητα 2ης επικύρωσης και η διάρκεια του εισιτηρίου θα είναι αυστηρώς τα 70 λεπτά. Το ενιαίο εισιτήριο ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα: Λεωφορεία (πλην γραμμών Αεροδρομίου και Χ80), Τρόλεϊ, Μετρό (έως Κορωπί), και Προαστιακός (στα τμήματα Πειραιάς – ΣΚΑ και Κορωπί – Μαγούλα). Παράλληλα, καταργείται το εισιτήριο μιας διαδρομής για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.
  • Νέα εισιτήρια διάρκειας 5 ημερών από τη στιγμή της ακύρωσης, αξίας 10 ευρώ. Ισχύει επίσης για μετακινήσεις με όλα τα μέσα πλην διαδρομών προς και από το αεροδρόμιο. Παράλληλα, καταργούνται τα εβδομαδιαία εισιτήρια ισχύος 7 ημερών.
  • Συνεχίζεται η κυκλοφορία του ημερήσιου εισιτηρίου (αξίας 4 €), του τουριστικού εισιτηρίου 3 ημερών (αξίας 20 €) και των υπόλοιπων εισιτηρίων αεροδρομίου.

Τι θα συμβεί με τους κατόχους παλιών εισιτηρίων

  • Όσοι είναι κάτοχοι εισιτηρίων παλαιών τιμών θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν μέχρι την 31η Μαρτίου 2015 (για διάστημα 7 ακόμη μηνών).
  • Τα παλιά εισιτήρια μίας διαδρομής με λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ αξίας 1,20 θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως ενιαία εισιτήρια διάρκειας 70 λεπτών για το ανωτέρω διάστημα.
  • Από την 1η Απρίλίου 2015 τα παλιά εισιτήρια δεν θα ισχύουν και ο ΟΑΣΑ θα ανακοινώσει τη διαδικασία αντικατάστασής τους για όσους επιβάτες δεν τα έχουν χρησιμοποιήσει.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι δεν θα γίνει επιστροφή χρημάτων σε όσους επιβάτες έχουν εισιτήρια αξίας 1,40 ευρώ.

 

Τι θα συμβεί με τους κατόχους ετήσιων καρτών

  • Οι υπάρχουσες ετήσιες κάρτες για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ αξίας 200 ευρώ θα ισχύουν κανονικά μέχρι τη λήξη της ισχύος τους. Οι κάτοχοί τους μπορούν να απευθύνονται στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΑ προκειμένου να τις αναβαθμίσουν ώστε να επεκταθεί η ισχύς τους σε όλα τα μέσα, σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική.
  • Οι ετήσιες κάρτες για όλα τα μέσα ισχύος 450 ευρώ θα συνεχίσουν να ισχύουν μέχρι τη λήξη της ισχύος τους. Ο ΟΑΣΑ θα εξετάσει τη δυνατότητα εφαρμογής ρύθμισης (μάλλον επέκταση της διάρκειάς τους) για τους κατόχους τους. Θα υπάρξει ανακοίνωση όταν ληφθεί απόφαση.
  • Όλες οι αναβαθμίσεις ετήσιων καρτών θα γίνονται στα γραφεία του ΟΑΣΑ.

Από το Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει σταδιακά και η χρήση των τερματικών POS της Alpha Bank σε όλα τα εκδοτήρια εισιτηρίων του μετρό, καθώς και στα γραφεία έτσι ώστε να είναι δυνατή η αγορά εισιτηρίων και καρτών με τη χρήση πιστωτικών καρτών

Φρένο στην ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών αναμένεται να μπει από Σεπτέμβρη, καθώς η έκδοση και η μεταβίβαση των αδειών κυκλοφορίας ΙΧ και δικύκλων θα γίνεται πλέον μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του υφυπουργού Υποδομών, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, η αρμοδιότητα μεταφέρεται από τις 60 διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών σε 1.060 σημεία εξυπηρέτησης, δηλαδή σε όλα τα ΚΕΠ της χώρας. Η ρύθμιση έχει ήδη δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και τίθεται σε εφαρμογή από τις 2/9, ανακουφίζοντας χιλιάδες οδηγούς και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

 

 

 

 

Καθώς το χρόνιο πρόβλημα της κυκλοφορίας ανασφάλιστων οχημάτων δεν δείχνει μειωτική τάση, παρά την αυστηροποίηση του σχετικού νόμου, αναφέρουμε συνοπτικά τις κυρώσεις για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων, όπως καταγράφηκαν από τον κύριο Ηλια Συριο, δικηγόρο παρ' Αρείω Πάγω.

 

1) Δοικητικές κυρώσεις:

 

Τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους παραβάτες που εντοπίζονται από τις αστυνομικές αρχές να κυκλοφορούν με ανασφάλιστο όχημα ανέρχονται σε: 1000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημοσίας χρήσης, 500 ευρώ για τα ΙΧ και άλλα οχήματα ιδιωτικής χρήσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα. Επιπλέον, στους εν λόγω παραβάτες αφαιρούνται η άδεια ικανότητας οδήγησης, η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και οι πινακίδες για έξι μήνες. Εδικά στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων που εμπλέκονται σε ατύχημα, ασχέτως ευθύνης του οδηγού τους, οι πινακίδες και η άδεια αφαιρούνται για 2 χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής, για 3 χρόνια.

 

2)Ποινικές κυρώσεις:

 

Οι ποινές που επιβάλλονται σε όσους συλλαμβάνονται να κυκλοφορούν με ανασφάλιστο όχημα και καταδικάζονται από τα ποινικά δικαστήρια είναι: ποινή φυλάκισης από 2 μέχρι 12 μήνες και χρηματική ποινή μέχρι 3000 ευρώ

 

3)Αστικές κυρώσεις:

 

Στην περίπτωση εμπλοκής ανασφάλιστου οχήματος σε τροχαίο ατύχημα από υπαιτιότητα του οδηγού του, τότε αυτός (ο οδηγός), ο ιδιοκτήτης και ο κάτοχος του οχήματος ενέχονται καθένας σε ολόκληρο και απεριόριστα, σε αποζημίωση των ζημιωθέντων. Στην περίπτωση που οι ζημιωθέντες αποζημιωθούν από το Επικουρικό Κεφάλαιο, το οποίου εκ νόμου καλύπτει, με κάποιους περιορισμούς, την ευθύνη από την κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων, τότε τα παραπάνω εμπλεκόμενα πρόσωπα (οδηγός, ιδιοκτήτης, κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος) εθύνουναι επίσης καθένας σε ολόκληρο, σε αποζημείωση του Επικουρικού Κεφαλαίου και για ποσό ίσο προς το καταβληθέςν στους ζημιωθέντες.

Από σήμερα, 1/7/2014, τίθεται σε εφαρμογή το νέο θεσμικό πλαίσιο για την υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων. Ο λόγος φυσικά για τον περιβόητο νόμο 4261/14, που υποχρεώνει τον ασφαλισμένο να προκαταβάλει το κόστος των ασφαλίστρων προκειμένου να έχει ισχύ η ασφαλιστική του κάλυψη.

 

Η περίφημη «περίοδος χάριτος» των 30 ημερών, κατά την οποία οι ασφαλιστικές εταιρίες έδιναν περιθώριο στον οδηγό να αποπληρώσει το ασφαλιστήριό του πλέον ανήκει οριστικά στο παρελθόν, καθώς χωρίς την πλήρη καταβολή των ασφαλίστρων δεν υφίσταται πλέον ασφαλιστική κάλυψη.

 

 

Παράλληλα, εντατικοποιούνται οι έλεγχοι της τροχαία για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, ενώ η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων έχει ήδη ολοκληρωθεί. Τα πρόστιμα αγγίζουν τα 750 ευρώ και σε περίπτωση ατυχήματος ακόμα και ποινικές κυρώσεις.

Όπως γνωρίζουμε όλοι, επαγγελματίες και καταναλωτές, oνέος νόμος για την υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων έφερε δραστικές αλλαγές στην ασφάλιση του αυτοκινήτου, στις οποίες η ασφαλιστική αγορά αρχίζει σιγά σιγά να προσαρμόζεται. Πέρα από το καθεστώς πληρωμής, μια ακόμα σημαντική αλλαγή που περιλαμβάνεται στον νέο νόμο, αφορά στην ουσιαστική κατάργηση των εκτυπωμένων συμβολαίων και την σταδιακή αντικατάστασή τους από ηλεκτρονικά.

 

Ο νόμος προβλέπει αφενός την θέσπιση της ασφαλιστικής κάλυψης με την εξόφληση των ασφαλίστρων από τον ασφαλισμένο, αφεταίρου την κατάργηση της υποχρέωσης ανάρτησης του «σήματος» στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα επισημοποιεί και την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ ασφαλισμένου και ασφαλιστή. Βασικά απόρροια αυτών των παραγράφων του νόμου, είναι ότι πλέον ο ασφαλιζόμενος μπορεί να λάβει ηλεκτρονικά αντίγραφο του ασφαλιστηρίου στο email του, χωρίς να χρειάζεται η αποστολή συμβατικού, χάρτινου συμβολαίου.

 

Όπως είναι φυσικό, κάθε αλλαγή χρειάζεται χρόνο για να εμπεδωθεί από καταναλωτές και επαγγελματίες. Δεν είναι λίγες οι εταιρίες που έχουν ήδη μεγάλο στοκ ειδικών χαρτιών για συμβόλαια και δεν θα προχωρήσουν στις αλλαγές πριν αυτό εξαντληθεί, ενώ άλλες εταιρίες έχουν ήδη αλλάξει τα δεδομένα εκτύπωσης των ασφαλιστηρίων συμβολαίων τους, με αποτέλεσμα το συμβόλαιο που τυπώνεται στο ασφαλιστικό γραφείο να είναι ίδιο με αυτό που θα τύπωνε ο πελάτης στο σπίτι του. Σε κάθε περίπτωση, ειδικοί της ασφαλιστικής αγοράς υπολογίζουν ότι με την έναρξη του ερχόμενου φθινοπώρου, το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει και οι φυσικές αποστολές συμβολαίων θα γίνονται όλο και λιγότερες.

 

Η αλλαγή αυτή οφελεί τόσο τους ασφαλιστές, όσο και τους ασφαλιζόμενους, αφού οι αποστολές των ασφαλιστηρίων συμβολαίων γίνονται αμεσότερες, οικονομικότερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον. Από σήμερα λοιπόν, έρευνα στο διαδίκτυο για φθηνή ασφάλεια αυτοκινήτου και το ασφαλιστήριο στο email μας !

Συνεργαζόμαστε με τις Μεγαλύτερες Ασφαλιστικές Εταιρείες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΑΣ

Εγγραφείτε στη λίστα μας για μην χάνετε τις προσφορές μας!
Please wait