Δέκα μόλις μέρες μετά την εφαρμογή του νομοσχεδίου που θέτει τέλος στα ανασφάλιστα οχήματα, και οι εξελίξεις στο θέμα δεν φαίνεται να έχουν σταματήσει. Πολλοί κάνουν λόγω για εκτεταμένο «σαφάρι» της αστυνομίας στους δρόμους προς εντοπισμό των παραβατών, ενώ σύμφωνα με άλλες πηγές, ήδη τα πρώτα πρόστιμα βρίσκονται προ των πυλών.

 

Σύμφωνα με το ασφαλιστικό portal nextdeal, o κύριος Δημήτρης Ζορμπάς, προέδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και της Διαχειριστικής Επιτροπής του Επικουρικού Κεφαλαίου, παρατηρεί μεγάλη μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων στο πρώτο τρίμηνο του 2013, ενώ ταυτόχρονα σημειώνει ότι η διαδικασία ελέγχου των εναπομείναντων ανασφάλιστων οχημάτων έχει ήδη ξεκινήσει και θα είναι συνεχής, ανεξάρτητα από την τελική ημερομηνία αποστολής των προστίμων στους κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων.

 

 

Στη μέγκενη 1,7εκατ. ανασφάλιστα Ι.Χ.

 

Του ΑΝΤΩΝΗ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Πρόστιμα βροχή μέχρι 1.000 ευρώ έρχονται από τις 14 Απριλίου, ημέρα που ξεκινούν οι διασταυρώσεις προκειμένου να εντοπιστούν τα 1.700.000 ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα, με εξαίρεση όσους έχουν καταθέσει πινακίδες στις Εφορίες. Το σχετικό νομοσχέδιο, που κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή, τροποποιεί το σχετικό νόμο του 1986 έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της κυκλοφορίας ανασφάλιστων οχημάτων, που έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις.

 

Ειδικότερα, με τις προτεινόμενες διατάξεις καθίσταται υποχρεωτική η ασφάλιση όλων των αυτοκινήτων διαρκώς από τη χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας τους.

Για την πάταξη του φαινομένου της κυκλοφορίας ανασφάλιστων οχημάτων καθορίζεται η ζεύξη των αρχείων κυκλοφορούντων και ασφαλιζόμενων οχημάτων από δημόσια αρχή, που θα ορισθεί ως αρμόδια για το έργο αυτό, η οποία θα απευθύνεται γραπτά στον παρανομούντα ιδιοκτήτη καλώντας τον να προβεί στην ασφάλιση του οχήματός του εντός συγκεκριμένου σύντομου χρονικού διαστήματος.

 

Μέχρι τη συμμόρφωση

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσής του πρέπει να επιβάλλεται πρόστιμο, επαναλαμβανόμενο μέχρι τη συμμόρφωση. Τέλος, καθιερώνεται υποχρέωση τακτικών ελέγχων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, και πρέπει να γίνονται περισσότερες φορές στη διάρκεια του έτους.

Ταυτόχρονα, λαμβάνοντας υπόψη ότι στις 5 Μαΐου είναι το Πάσχα, είναι σκόπιμο να ισχύει το νέο θεσμικό πλαίσιο κατά τη χρονική στιγμή που πρέπει να προστατεύονται οι πολίτες και οι εμπλεκόμενες εταιρείες.

Αναλυτικά, το νομοσχέδιο προβλέπει τα εξής:

 

1. Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή λειτουργία του αυτοκινήτου.

 

2.Κυρώσεις που θα ισχύσουν σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, πέραν των αναγραφόμενων ποινών, είναι:

 

Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για 10 ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής.

 

3. Επί εμπλοκής ατυχήματος από ανασφάλιστο όχημα επί τόπου αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για 2 χρόνια και επί υποτροπής για 3 χρόνια. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση των ανωτέρω περιόδων απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού σήματος ασφάλισης.

 

4.Χρηματικό πρόστιμο, το οποίο βεβαιώνεται με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, ίσο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και διακόσια πενήντα ευρώ για τα δίκυκλα.

 

5. Ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων και η επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών και μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής των διοικητικών κυρώσεων και ποινών διενεργείται από τις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές με επιτόπιους ελέγχους και ηλεκτρονικά με επιμέλεια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών, η οποία ορίζεται ως η αρμόδια για το σκοπό αυτό υπηρεσία.

 

6. Το Κέντρο Πληροφοριών και οι παραπάνω δημόσιες υπηρεσίες ή υπουργεία υποχρεούνται να θέτουν, σε διαρκή βάση, στη διάθεση της ΓΓΠΣ τα παραπάνω αρχεία και στοιχεία τους. Σε περίπτωση που από τη ζεύξη και την επεξεργασία αρχείων και στοιχείων εντοπίζεται ανασφάλιστο αυτοκίνητο, συντάσσεται πράξη, η οποία αποστέλλεται με σχετική ειδοποιητήρια επιστολή προς τον ιδιοκτήτη του οχήματος, με την οποία καλείται να προβεί εντός 8 ημερών στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος. Με την ίδια επιστολή η ΓΓΠΣ ενημερώνει τον ιδιοκτήτη του οχήματος ως προς τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί για την παροχή τυχόν περαιτέρω εξηγήσεών του.

7. Για την έκδοση του ασφαλιστήριου συμβολαίου στην περίπτωση αυτή απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική εταιρεία της ειδοποιητήριας επιστολής και παραβόλου υπέρ του ελληνικού Δημοσίου ύψους 250 ευρώ.

 

8.Σε περίπτωση μη εμφάνισης, μη παροχής ικανοποιητικών εξηγήσεων και μη συμμόρφωσης ιδιοκτήτη οχήματος με τα οριζόμενα, η ΓΓΠΣ αποστέλλει τα στοιχεία αυτού και του οχήματος για το οποίο δεν υφίσταται η ασφαλιστική κάλυψη, στην Αστυνομική Αρχή του τόπου διαμονής του ιδιοκτήτη του οχήματος, η οποία επισπεύδει την εις βάρος του επιβολή των κυρώσεων.

 

9. Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων εκτελεί την προβλεπόμενη διαδικασία σε τακτά χρονικά διαστήματα, τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο.

 

10.Το Κέντρο Πληροφοριών υποχρεούται να θέτει τις πληροφορίες που τηρεί στο αρχείο του και αναφέρονται σε διαρκή βάση, προκειμένου να διενεργείται, με ηλεκτρονικό τρόπο, ο έλεγχος και εντοπισμός των οχημάτων για τα οποία δεν υφίσταται η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη.

Πρόσφατα δημοσιεύματα κάνουν λόγω για νομοσχέδιο που βρίσκεται στο τραπέζι, το οποίο προβλέπει υποχρεωτική ασφάλιση των ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών, όπως φωτιά, σεισμούς, πλημμύρες κλπ.

Το ποσό της κάλυψης θα επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του ακινήτου, ενώ το κόστος αναμένεται να κυμαίνεται από 1 εώς 1,50 ευρώ ανά 1.000 ευρώ ασφαλιστικής κάλυψης.

Σήμερα, το ποσοστό των ακινήτων που είναι ασφαλισμένα σε περίπτωση φωτιάς και  σεισμού στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 15%.

 

Βαθιά το χέρι στη τσέπη θα κληθούν να βάλουν οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων, με το υπουργείο Οικονομικών να επιστρατεύει  σαρωτικές διασταυρώσεις από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, προκειμένου να φρενάρει τη συνεχιζόμενη αύξηση του αριθμού των οχημάτων που δεν έχουν ασφαλιστεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ανασφάλιστα οχήματα ξεπερνούν το ενάμισι εκατομμύριο. 
 

Το υπουργείο θα στέλνει ραβασάκια με προθεσμία οκτώ ημερών για την ασφάλιση του οχήματος, η οποία όμως θα είναι εφικτή μόνο αφού ο ιδιοκτήτης καταβάλει παράβολο 250 ευρώ υπέρ του Δημοσίου, πράγμα που αναμένεται να αυξήσει τα δημόσια έσοδα κατά 375 εκατομμύρια  ευρώ
 

Αν ο ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος αγνοήσει τη προθεσμία, η ΓΓΠΣ θα στέλνει ηλεκτρονική επιστολή στην Αστυνομία για την κατ’ οίκον επίδοση βεβαίωσης προστίμου από 250 έως 1.000 ευρώ και την αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, πινακίδων και διπλώματος.

Την οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας «EVIMA GROUP ΑΝΩΝΥΜΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», αποφάσισε την Παρασκευή η Επιτροπή Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση  της Τράπεζας της Ελλάδος, η εταιρεία δεν μπορούσε να διατηρήσει επαρκές περιθώριο φερεγγυότητας, απαίτηση αναγκαία για τη διαφύλαξη των συμφερόντων των ασφαλισμένων και κάθε άλλου δικαιούχου ασφαλίσματος. Παράλληλα, η Evima παρουσίαζε έλλειμμα στην ασφαλιστική τοποθέτηση και δεν είχε σχηματίσει επαρκή τεχνικά αποθέματα.

Η εταιρεία απασχολούσε 200 εργαζόμενους και 500 συνεργαζόμενους ελεύθερους επαγγελματίες, καλύπτοντας περίπου 270.000 ασφαλισμένους.

Συνεργαζόμαστε με τις Μεγαλύτερες Ασφαλιστικές Εταιρείες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΑΣ

Εγγραφείτε στη λίστα μας για μην χάνετε τις προσφορές μας!
Please wait